måndag 5 november 2012

Sovrumspyssel

Vi har ju just blivit med hus, så finns det mer välbehövliga pysselprojekt än de som handlar om inredning? Knappast! Sovrummet är vid det här laget färdigrenoverat men fortfarande väldigt opersonligt. Lösningen på detta är givetvis pyssel.

Jag hade ett gammalt överkast för en enkelsäng liggandes i gömmorna. Färgen är fin, men det räckte ju inte till hela sängen. Lättas möjliga utväg är ju att skarva på en bit av något annat och så fick det bli. En overlocksöm senare och voila!



Sänggaveln är en mdf-skiva som jag klätt i tyg och kuddarna är såklart hemmagjorda. Till dem har jag använt olika tekniker. De enklaste är ju bara två ihopsydda tygstycken, men de andra har många applikationer och en av dem har jag dessutom broderat på, med alla möjliga tekniker och material. Ibland går jag på stilen "ju mer desto bättre"- bland annat på denna lilla kudde.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar