fredag 17 maj 2013

Fiffig smyckesförvaring

Jag är inte något ordningsfreak, men vem som helst stör väl sig på att alla smycken man äger ligger ihoptrasslade i en enda stor hög i byrålådan. Förutom att man sliter sitt hår varje gång man vill få loss något ur högen är det väldigt svårt att se vad man har. Lösningen på problemet har för mig blivit dessa fiffiga smyckestavlor. Nu ser jag vad jag har och kan snabbt hitta vad jag behöver. Dessutom kan man ju titta på alla sina fina smycken mycket oftare när man har dem framme hela tiden.
Den högra tavlan på bilden ovan är gjord av en bit OSB-skiva som jag klätt i linnetyg och slagit i lite spikar i. Den vänstra tavlan är gjord på samma sätt men mellan tyget och OBS-skivan ligger en frigolitskiva. Detta gör att man kan sticka in örhängen och broscher direkt i tavlan utan någon krok eller dylikt. Över tavlan har jag dessutom spänt några tygsnören där jag hänger de örhängen som har en krok eller ögla.

Att min smyckestavla sen är färgkoordinerad har ju ingenting med ordning och reda att göra. Det var bara en kul grej som jag tycker är estetiskt tilltalande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar