söndag 9 juni 2013

Så, nu är det sått!

Grönsakslandsgrävningen har äntligen nått sitt slut! Typ 100 m2 har luckrats, gödslats och såtts. Och nu växer det, så det knakar på sina ställen! I andra land växer det lite sakta och försiktigt, men den som väntar på något gott...
















Det enda anläggningsarbete som är kvar nu är att sätta upp hönsnät runt landet, allt för att hålla grönsakerna inne och rådjuren ute. Sen är det ju bara det där andra kvar: vattna, gallra, rensa bort kirskål, smaka på det första som kommit upp, kupa potatisen, vattna igen, så omgång nummer två, rensa bort kvickrot, vattna mer, gödsla lite till och så SKÖRDA! Som jag längtar efter det allra första jag får skörda. Det blir nog en rädisa eller lite sallat och jag är säker på att det kommer smaka ljuvligt! Eftersom jag måste göra allt det där andra också så är det tur att jag tycker att det är så trivsamt med lite skit under naglarna!






Nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att experimentera lite. Det gamla köksfönstret får agera växthus åt tomaterna. Om det fyller sin funktion återstår att se, några plantor bor utanför och får fungera som referensobjekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar