söndag 1 december 2013

Ett runt bord med en fin duk

Äntligen, äntligen har vi kommit oss för att måla klart bordet! I somras hämtade vi det alldeles gratis hos en familj i Vänersborg som skänkte bort det via bjussa.se. Då var det ett fult slitet furubord, men lite sandpapper och ny färg kan ju som bekant göra stor skillnad. Nu är det gråblått och fint och just nu prytt med en av mina favoritdukar. 


Duken hittade jag för några år sedan när vi städade ur mormor och morfars hus. Då hade jag inget runt bord, men jag var bara tvungen att ta hand om den ändå. Mest gillar jag den för att den är så annorlunda. Man måste nog kalla den julduk, eller åtminstone vinterduk efter som det är massa snöflingor på den. Lite rött finns ju med, men det är ju inga tomtar eller granar så långt ögat når och det är riktigt skönt! Det kan lätt bli lite för mycket jul annars, tycker jag. Sen älskar jag färgkombinationerna och framförallt att någon vågat sig på att föra in chockrosa i julen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar