onsdag 8 maj 2013

Grönsakslandsgrävning

Just nu är vi i full gång med att realisera årets trägårdsplaner - ett jättestort grönsaksland! Lite smått galen som jag är har jag övertalat min man att vi ska handgräva bort ca 100 m2 äng för att sedan lägga dit ny jord som jag beställt. Det är en jättejobb och ibland blir jag nästan lite rädd för hur tufft det kommer att kännas. Särskilt efter som det verkligen är hög tid för att börja så det mesta redan.

 Som tur är måste ju inte allt vara klart för att man ska kunna börja. På måndag kommer 17 ton (!!!) jord och då kan jag ju börja göra i ordning i ena hörnet av landet så länge. När jag väl får så något gissar jag att jag blir mer motiverad att gräva klart sen.
En del av landet ska få bli köksträdgård är det tänkt. Där kommer jag plantera kryddväxter och örter. Bland annat ska den här gamla gräslöksplantan få ett nytt hem där. Som tur är bryr den sig inte om att dess nya hem inte är klart än. Den växer så det knakar i alla fall, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar