söndag 13 oktober 2013

Höstpyssel

Innan vi hade trädgård och grönsaksland hade jag en bild om hur det skulle vara. Då tänkte jag mycket på att så, rensa ogräs, skörda, vattna och njuta av sommar och sol. Nu när vi har trädgård och grönsaksland vet jag att allt det där bara är en liten del av hela upplevelsen. En del som kommit som en glad överraskning är allt höstpyssel. Bara för att sommaren är slut är inte trädgårdssäsongen det!
Under veckan som gått har vi till exempel beskurit äppelträd, planterat en buske, pillat ner vitlök i landet och samlat in frön till nästa säsong.


Jag trodde nog att det skulle vara härligt med trädgård, men att jag skulle njuta av att mitt i höstregnet peta ner vitlöksklyftor i geggig jord och sen komma in lerig och blöt och lycklig, det kunde jag inte föreställa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar