onsdag 9 oktober 2013

Vedförvaring

För en dryg vecka sen kom äntligen kaminen! Den är nu installerad och proveldad och vi är jätteglada över den, mysfaktorn här hemma har stigit med många procent vill jag lova! Men ingen eld utan ved och att ha ved i en stor hög i vardagsrummet är ju inte så snyggt... Ni förstår ju att jag genast såg pysselpotentialen i lösningen på detta problem!

Något som kom med huset när vi köpte det var en stor trave plankor och brädor som ligger bakom garaget. Där har de legat lääänge och blivit så där härligt slitna och fina som de bara kan bli av år av svenskt väder. Sen jag upptäckte dem har jag velat använda dem men det är först nu som jag hittat ett lämpligt projekt.


Material jag använde mig av var, förutom plankorna, skruv, två gångjärn och lite rester av en regel. Det enda jag behövde köpa var gångjärnen, så totalt har jag betalat ca 30 kr för hela projektet. Mycket pyssel för pengarna alltså! Förutom vedförvaring så ska denna lilla möbel även trolla bort en hel härva sladdar och ett stort modem, så längst ner till vänster byggde jag ett fack för detta. För att dölja det kommer sitta en liten lucka över den delen. Men den och det färdiga resultatet får ni hålla tillgodo med ett tag till. Först  måste plankorna torka till lite innan ved- och sladdförvararen får komma upp till sin rätta plats bredvid kaminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar