onsdag 25 juni 2014

Semestervirkning

Jag har just upptäckt att man kan blogga med telefonen! (Eller upptäckt och upptäckt, jag har ju vetat att man kan det länge, men det först nu som jag tänkt på att jag också kan göra det.) Känns helt klart som något som skulle kunna göra bloggandet smidigare och därmed lite mer frekvent. Dessutom kan man ju live-blogga! 

Idag sitter jag på tåget och virkar en disktrasa. Inte direkt upphetsande, jag vet, men väldigt avkopplande. Hjärnan går på lågvarv, vilket passar fint så här på semestern.

Förutom att en disktrasa är passande som semestervirkning, så är den också ytterligare ett myrsteg på vägen mot ett mer miljövänligt  hem. Jag vet ju förstås inte exakt vad de vanliga disktrasorna är gjorda av, men jag vet att det är något helt annat än bomullsgarn och att det något inte känns särskilt naturligt. Återstår nu att se om min bomullstrasa funkar lika bra som de konventionella köpetrasorna. Hoppas det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar