torsdag 27 mars 2014

Pysselrummet!

Nu ni, är det välorganiserat minsann! Får jag lov att presentera mitt alldeles egna pysselrum!

Var sak har nu sin plats och inget ligger längre nedknökat och bortglömt i alldeles för små lådor eller burkar. Det är till och med så välorganiserat så att jag knappt hittar det jag ska längre.

Jag får ju erkänna att jag inte lagt någon direkt energi på inredningens estetiska utseende, det enda som varit viktigt här är funktion. Vissa saker gillar jag trots allt väldigt mycket. En av mina favoritdetaljer är min lilla nåldocka. Jag har ärvt henne efter mormor och det är nog framförallt därför jag tycker så mycket om henne.

Det största lyftet måste ändå vara att jag kunnat packa upp mina tyger. De har i hela sina liv fått bo i tre flyttlådor och nu äntligen har de fått en bra (men kanske ändå lite för trång?) plats i skåpen så att de alla syns samtidigt Ni förstår ju att skaparlusten infann sig direkt när jag äntligen kommit i ordning! Så nu syr och grejjar jag för fullt och det är så obeskrivligt skönt att kunna ha allt jag använder framme och nära till hands och att inte behöva städa undan allt direkt för att man till exempel måste äta middag vid samma bord som man har symaskinen på! Lyckan är total!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar