onsdag 31 december 2014

Pimpade tändsticksaskar



Att pimpa sina tändsticksaskar är ett enkelt och roligt pyssel tycker jag. Jag gör det med jämna mellanrum för jag är mycket för detaljer och jag blir ofta så glad av små saker som någon lagt ner lite extra tanke på. Givetvis slänger jag inte en ask bara för att den är tom, det går ju lätt att fylla på med nya stickor, men efter flitig användning slits sidorna ut så pass mycket att de inte går att tända med längre och då är det bara att pyssla nya.

Oftast använder jag gamla vykort eller liknande som motiv, men denna gång blev det istället bilder från en gammal scoutalmanacka som jag sparat på. Det gav askarna olika årstidskänslor vilket jag gillar. Dessutom testade jag att göra några i tyg med decoupagelack. Det var bara en av dem som hann torka till fotosejouren, men jag tror att resultatet blev lyckat.

På bilderna är det samma askar, fram- och baksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar