onsdag 1 maj 2013

Stickad kattleksak

När jag pysselsurfade lite häromdagen så kom jag över det här mönstret för att sticka nåldynor eller sittdynor. Det kliade i fingrarna efter att få provsticka en sådan där liten ruta, men jag behöver ju varken nåldynor eller sittdynor. Jag stickade i alla fall och när jag sen skulle fylla den med vadd kom jag på att jag hade en liten bjällra liggandes. Så jag stoppade helt enkelt bara in den i min lilla kudde och vips hade nåldynan blivit en kattleksak.


Jag använde stickor som egentligen var ett halvt nummer för stora, vilket ju gav ett resultat som inte är lika tätt som man kan önska. Som tur är bryr sig inte katter om masktäthet och Zelda verkar gilla sin nya leksak. Men att leka på beställning framför kameran gillar hon inte. Så ni få ta mig på mitt ord när jag säger att den redan är väl inlekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar