torsdag 30 april 2015

Återbrukad värme

Min axelvärmare har definitivt sett bättre dagar. Den har mängder med små brännhål och flera stora, lite slarvigt gjorda lagningar, den senaste bestående av en säkerhetsnål... Hög tid att sätta in en livsförlängande åtgärd med andra ord!


Jag började med att tömma ut alla körbärskärnor och använde sen det tomma tygskalet som mall. Det nya tyget är ett återbrukat, kraftigt bomullstyg och har nog varit någons, en gång i tiden supermorderna, gardin. 

Sammantaget tog det hela drygt en timme och förhoppningsvis håller min välanvända axelvärmare många år till nu. Och jag kan känna mig nöjd med att ha sparat lite miljö och faktiskt också ett par-tre hundralappar som är ungefär vad en ny skulle kosta mig. Win-win!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar