söndag 3 juni 2012

Bloggstart och frivirkning

Då har även jag upptäckt det här med att blogga! Jag är faktiskt ganska förvånad själv. Tanken är att kunna lägga upp bilder och tankar kring allt pysslande jag håller på med. Mest roar jag mig med virkning, stickning och klädsömnad, (därav bloggnamnet "Lenas trådar"), men rätt vad det är så hittar jag mig själv bland lera, färger, papper, ull, eller något annat material som vill bli pysslat med.

Just för tillfället håller jag på att försöka frivirka. Jag blev jätteimponerad när jag såg nitsirks kreationer och var helt enkelt tvungen att prova själv! Två sniglar har det blivit och vi får väl se om de kanske behöver en kompis eller en blomma att äta eller något annat och vad alltihop vill bli till sist.



          Två sniglar som blockas över natten.
Närbild!

Lite gråblått bomullsgarn runt om och blockning igen.
Tanken är att det ska bli en  rektangel tillslut.
           

                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar